Wednesday, May 20, 2009

Mahasiswa KUIS termakan gula?

0 comments

Hari keempat minggu kedua setelah KUIS melabuhkan tirai cuti panjang dan mengorientasikan pelajar barunya, saya masih relax, tak masuk kelas dan paling best tidur. Bukan taknak masuk kelas sesaja, tapi biasalah awal2 ni kuliah kebanyakkannya belum mula coz, 'jadual tak keluar lagi!'.

Saya terpanggil untuk komen ringkas pasal asrama baru siap yang dah pun dihuni oleh pelajar yang menetap didalam KUIS. Rata2 yang saya jumpa 'seronok' habis dapat duduk asrama baru.ada yang duk type A,wow! sebilik sorangtu, bilik air dalam lagi, adajuga yang duduk type B,C D dan entah berapa type lagi yang ada agaknya. saya belum punya kesempatan untuk ronda2 ke sana. Tapi tak kurang juga yang merungut sesungut sambil mengira guna semua jari yang ada membandingkan harga asrama baru dan lama mereka.

Khabarnya kedengaran dari pelajar lama, yang mereka ada rasa tak puas hati sebab 'dipaksa' pindah ke asrama baru yang dinamakan B.O.T ni, I dont know why?

Tapikan, saya difahamkan masa pendaftaran dulu, mereka (yang lama)disuruh berpindah atas alasan kononnya asrama lama mereka akan di naiktaraf,so, merekapun pindahlah...

Pindah untuk sementara atau selamanya WallahuA'lam...

yang pasti yuran asrama yang mereka kena bayar mesti ikut harga yuran asrama barukan?

Persoalannya WAJARKAH?


Comments

0 comments to "Mahasiswa KUIS termakan gula?"

Post a Comment

 

Copyright 2008 All Rights Reserved Revolution Two Church theme by Brian Gardner Converted into Blogger Template by Bloganol dot com